Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag? Mogelijk vindt u het antwoord hieronder. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op via het contactformulier.

Ga naar de pagina Inloggen en klik op 'Wachtwoord vergeten'. Vul het e-mailadres van je Explainsafe-account in. Om een wachtwoordherstelmail te ontvangen kan je daarna één van de onderstaande opties kiezen.

Nieuw wachtwoord aanvragen
Kies voor ‘Nieuw wachtwoord aanvragen’ om via de link in de wachtwoordherstelmail een nieuw wachtwoord in te stellen.

Inloggen met eenmalige code
Kies voor ‘Inloggen met eenmalige code’ om via de link in de wachtwoordherstelmail direct in te loggen in je Explainsafe-account. Je hoeft dan nog geen nieuw wachtwoord in te stellen: je hebt direct toegang tot je Explainsafe-account.

Lukt het niet om in te loggen bij de gewenste bedrijfsomgeving na het opnieuw instellen van een wachtwoord? Misschien ben je nog niet geregistreerd bij deze bedrijfsomgeving. Ga naar de juiste bedrijfsomgeving en klik op 'Inloggen' en vervolgens op 'Klik hier om te registreren'. Hier kun je je e-mailadres invullen en, indien nodig, registreren.

Om in te loggen ga je naar de pagina Inloggen. Hier vul je je e-mailadres en wachtwoord in. Je kunt alleen inloggen als je al een account hebt aangemaakt, oftewel jezelf hebt geregistreerd. Het wachtwoord voor je account is hetzelfde voor iedere (bedrijfs)omgeving waar je binnen Explainsafe bent geregistreerd.

Klik vanuit de homepage van www.explainsafe.nl op 'Bedrijven' en kies daar het bedrijf waarvoor je een poort- of veiligheidsinstructie wilt maken. Wanneer je vervolgens in de bedrijfsomgeving bent, klik je rechtsboven op 'Inloggen'. Onder het inlogscherm klik je op de knop 'Klik hier om te registeren' om in het registratieformulier terecht te komen van de betreffende bedrijfsomgeving. Na registratie kun je de gewenste poort- of veiligheidsinstructie kiezen.

Nee, de poort- en veiligheidsinstructies zijn te volgen in de meest gebruikte moderne browsers (Chrome, Firefox, Safari, Edge). Internetbrowser Internet Explorer 11 wordt niet meer ondersteund. De poort- en veiligheidsinstructies kunnen worden gevolgd op pc, laptop, tablet en smartphone. LET OP: Een mobiel apparaat met een verouderd OS (Android of iOS) kan ongewenste resultaten geven binnen een moderne webapplicatie zoals Explainsafe.

13 maanden nadat je laatst behaalde certificaat is verlopen, en 13 maanden nadat je ingelogd en uitgenodigd bent worden je gegevens automatisch verwijderd. Uiteraard is het altijd mogelijk om eerder verwijderd te worden, neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier.

Neem contact met ons op via een e-mail naar support@explainsafe.nl vanuit het oude e-mailadres. Vermeld de reden van de wijziging, het e-mailadres waar het om gaat en het e-mailadres waar het naartoe gewijzigd moet worden.

Het e-mailadres is ook de unieke gebruikersnaam voor een account. Alle gegevens die bij een kandidaat horen, vallen onder dit account wanneer hetzelfde e-mailadres wordt gebruikt. Er zijn verschillende bedrijfsomgevingen waar je je kunt registreren met hetzelfde e-mailadres en deze registraties zullen dan gekoppeld worden. Per bedrijfsomgeving verschilt het wel wat het bedrijf in kan zien, namelijk alleen hetgeen dat bij registratie voor die specifieke bedrijfsomgeving is ingevuld. Hiervoor is het erg belangrijk dat een kandidaat alleen een eigen (zakelijke of privé) e-mailadres gebruikt. Wanneer een persoon geen e-mailadres heeft, zal hij/zij hiervoor een e-mailadres moeten aanmaken.

Nee, een account is persoonsgebonden. Om een account aan te maken, heb je een e-mailadres nodig. Het e-mailadres van een account mag niet gebruikt te worden voor meer dan één persoon.

Heeft u een vraag?

U kunt direct contact opnemen met Coosje Vink - Roetman door het onderstaande formulier in te vullen. We nemen zo snel mogelijk contact met u op.