Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag? Mogelijk vindt u het antwoord hieronder. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op via het contactformulier.

Waarom hebben jullie mijn persoonlijke gegevens nodig?

Persoonlijke gegevens hebben wij nodig voor registraties, aanmeldingen voor certificeringen. In ons privacystatement staat hoe wij (als verwerkingsverantwoordelijke) omgaan met uw privacy.

Zijn mijn persoonsgegevens veilig?

Het platform is AVG-compliant. Uw persoonsgegevens worden opgeslagen bij een gecertificeerd datacenter in Nederland volgens ISO 20000, ISO 27001 en NEN7510. Maandelijks worden aanpassingen gedaan aan het platform om mogelijke veiligheidsproblemen te voorkomen en op te lossen. Ook worden tests door derden uitgevoerd om vast te stellen of het platform nog steeds veilig is en voldoet aan wet- en regelgeving.

Wat gebeurt er met mijn (persoons)gegevens?

Wij vragen alleen gegevens die wij nodig hebben voor registratie, inloggen en de poorttoegang. U bent zelf verantwoordelijk voor de juistheid van uw gegevens. Een jaar nadat uw registratie is verlopen worden uw gegevens verwijderd. Voor meer informatie kunt u het privacystatement in de voettekst van de website raadplegen.

Kan ik mijn gegevens inzien, laten wijzigen of verwijderen?

U heeft recht op inzage in uw gegevens, correctie of verwijdering. Hiervoor kunt u via data@explain.nl een verzoek indienen. Om misbruik te voorkomen kunnen wij u daarbij vragen om u te identificeren. U krijgt binnen 4 weken een reactie. Voor het melden van een datalek kun u hetzelfde mailadres gebruiken.

Hoe krijg ik contact met de Functionaris Gegevensbescherming?

U kunt via data@explain.nl contact opnemen met onze Functionaris Gegevensbescherming.

Heeft u een vraag?

Vul onderstaand formulier in en we nemen z.s.m. contact met u op. U kunt ook direct contact opnemen met Ferdinand Gildemacher.

img-001.png